Taxi Fairway Driver

Maintenance / Entretien

* Belts

* Les Courroies

Alternator drive belt tension

To increase belt tension slacken the pivot securing bolt (E) and the tension adjusting bracket bolt (F).

Pivot the alternator away from the engine (i.e.) clockwise to tension the belt.

Tighten first the top bolt and then the pivot bolt. Check the belt tension.

Belt deflection should be checked midway between the pullies.

Set deflection to between 9mm (0.35ins) and 11mm (0.43ins).

WARNING: The vehicle must not be driven with the alternator drive belt failed. This can lead to the lose of engine oil.

Power steering pump belt tension

Slacken the pivot bolt (A) and the bolt (B) securing the slotted quadrant, adjust as required.

CAUTION: Use hand pressure to rotate the pump assembly anti-clockwise to tension the belt.

Never apply a lever between the pump body and the mounting bracket to tension the belt.

First tighten bolt (B) and then bolt (A).

When correct, the belt may be deflected by thumb by between 8mm (0.31ins) and 10mm (0.39ins).

Tension de la courroie de l'alternateur

Pour augmenter la tension de la courroie, dégager le pivot fixant le boulon (E) et le boulon du support de réglage de tension (F).

Pivoter l'alternateur loin du moteur (c.-à-d.) dans le sens des aiguilles d'une montre pour tendre la courroie.

Serrer d'abord le boulon supérieur et ensuite le boulon de pivot. Vérifier la tension de la courroie.

Le débattement de la courroie doit être vérifiée à mi-chemin entre les poulies d'entraînement.

Régler le débattement entre 9mm (0.35 ins) et 11mm (0.43 ins).

AVERTISSEMENT : Le véhicule ne doit pas être utilisé avec une courroie d'alternateur défectueuse. Ceci peut provoquer une perte d'huile moteur.

Tension de la courroie de pompe de direction

Dégager le boulon de pivot (A) et le boulon (B) fixant le quart de cercle encoché, ajuster si besoin.

ATTENTION : Tourner la pompe à la main dans le sens contraire des aiguilles d'une montre pour tendre la courroie.

Ne jamais appliquer un levier entre le corps de la pompe et le support pour tendre la courroie.

Serrer d'abord le boulon (B) et puis le boulon (A).

Après ajustement, la courroie peut être détendue avec le pouce entre 8mm (0.31 ins) et 10mm (0.39 ins).