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Maintenance / Entretien

* Fuel Filter

* Le Filtre à gazoil

FUEL FILTER

Fuel filter replacement
At the prescribed period of filter replacement it may be necessary to release the assembly in order to gain access to the filter.

The complete assembly may be released in the following manner:

Disconnect the sedimentor warning light lead at the multi-connector (Press and pull apart).

Remove the two bolts (C) securing the filter assembly and lift clear. Unscrew the base sensor unit and drain tube assembly, and retain.

Unscrew the filter (D) element from the top fuel priming assembly, and replace, with a new filter element assembly.

Reassemble the complete unit in the reverse order to that given above.



Bleeding water from the fuel System
If the red facia warning light comes on while the engine is running, the fuel sedimentor fitted to the right hand side of the engine compartment must be drained to remove any water present from the fuel System. Loosen the drain valve at the base of the sedimentor 4 to 5 turns (not more to avoid dropping the connection).

To ensure complete drainage of water, move the priming pump (A) up and down a few times. When all the water has been drained off, close the drain valve.

Bleeding air from the fuel system
After refilling an empty fuel tank, or draining water, it is essential to bleed air out of the fuel system. Move the priming pump (A) up and down until there is a change in resistance to the movement of the plunger.

LE FILTRE A GAZOIL

Remplacement du filtre à carburant
Lors de la période prescrite de remplacement du filtre, il peut être nécessaire de libérer l'ensemble afin d'accéder au filtre.

L'ensemble complet peut être libéré de la façon suivante:

Débranchez le fil du voyant de sédimentation au multi-connecteur (Presser et séparer).

Retirez les deux boulons (C) fixant l'ensemble du filtre et enlevez en soulevant. Dévissez le capteur de base et le tube de drainage, et mettez de côté.

Dévissez le filtre (D) du haut de l'ensemble d'amorçage de carburant, et remplacer par un filtre neuf.

Remontez l'unité complète dans l'ordre inverse à celui donnée ci-dessus.



Purge de l'eau du circuit de carburant
Si le voyant rouge au tableau de bord s'allume quand le moteur tourne, le sédimenteur de carburant monté sur le côté droit du compartiment moteur doit être vidangé pour enlever toute l'eau présente dans le circuit carburant. Desserrer la vanne de vidange à la base du sédimenteur de 4 à 5 tours (pas plus pour éviter de faire tomber la connexion).

Pour assurer une purge complète de l'eau, déplacer la pompe d'amorçage (A) de haut en bas à quelques reprises. Lorsque toute l'eau a été évacuée, fermer la vanne de vidange.

Purge de l'air du circuit de carburant
Après avoir rempli le réservoir vide, ou purgé l'eau, il est indispensable de purger l'air du système de carburant. Déplacer la pompe d'amorçage (A) de haut en bas jusqu'à ce qu'il y ait un changement dans la résistance au mouvement du piston.