Taxi Fairway Driver

* Automatic Transmission

* Boîte Automatique

Automatic transmission


Starting
Always apply the brakes before starting the engine. The starter can only be operated when the selector lever is in the 'P' or 'N' position.

Note: Vehicles with an automatic gearbox can not be push- or tow-started.

Driving
After starting the engine release the accelerator and with the handbrake and foot brake applied, lift the selector lock and move the selector lever to the required position. Release the brakes and press the accelerator.

CAUTION: Do not run the engine above idle speed with a 'Drive' position selected while the vehicle is stationary. Select 'N' or 'P' for prolonged periods of idling.

Increased acceleration
To change down quickly for overtaking or hill climbing, press the accelerator beyond its normal travel.

Soft surfaces
When the wheels fail to grip, rock the vehicle backwards and forwards by alternately selecting 'R' and 'D' with a small throttle opening.

WARNING: When selecting any gear with the vehicle stationary the brakes must be applied until gear selection has taken place.

Selector positions


The selector lever and accelerator pedal control the operation of the automatic gearbox.

'P' - Park When the vehicle is parked, apply the handbrake and select 'P' to lock the transmission mechanically. No power is transmitted to the rear wheels.

'R' - Reverse Select only when the vehicle is stationary. The reversing light will operate on selecting reverse gear while the ignition is switched on.

'N' - Neutral Apply the brake and select 'N' when the vehicle comes to rest. No power is transmitted to the rear wheels.

'D' - Drive Select this position for normal driving. Gears will change automatically both upwards and downwards through the three ratios according to the vehicle road speed and accelerator pedal position.

'2' - (Second Gear) Low range May be selected directly from 'D' Drive. Select when rapid acceleration is required or when engine braking is required when descending steep hills.

'1' - (Low Gear) Engagement of this gear is only possible by first lifting the shift lever. This is to prevent an accidental change from 'D' directly into '1' (low gear). Use this gear when climbing steep hills slowly or driving slowly through deep snow or mud or for maximum engine braking on steep downhill grades.

Note: Engine braking is present in both '2' and '1' gears.

Overdrive The 4th gear may be selected on operating the Overdrive actuator switch shown at (A). The Overdrive is disengaged when the green warning light (5) is on. For normal cruise driving select Overdrive in order to conserve fuel. However, when driving on a long descending slope, switch the Overdrive "off". E.g. Green warning light "on", so that engine braking can help to hold the vehicle.

When cruising at low speeds or climbing a gentle slope, you may feel an uncomfortable gear shift shock as the transmission changes between 3rd and 4th repeatedly. In such a case switch 4th gear Overdrive "off". When conditions change the 4th gear may be switched on again, i.e. green warning light "off".

Caution: Green light on for overdrive off - Green light off for high gear on!



FUEL CONSUMPTION - Diesel Engines


Simulated Urban Drivingm.p.g.litre/100km
Manual32.28.8
Automatic27.310.8
   
Constant Speed
56 m.p.h. (90 km/h)
m.p.g.litre/100km
Manual37.17.6
Automatic30.49.3

Boîte automatique


Démarrage
Toujours mettre les freins avant de démarrer le moteur. Le démarreur ne peut être actionné que lorsque le levier sélecteur est en position 'P' ou 'N'.

Note : Les véhicules à boîte automatique ne peuvent pas être poussés ou remorqués pour démarrer.

Conduite
Après la mise en marche du moteur, relācher l'accélérateur et avec le frein à main et le frein à pied appliqués, soulever la gachette du sélecteur et déplacer le levier sélecteur à la position requise. Relāchez les freins et appuyer sur l'accélérateur.

ATTENTION : Ne pas faire tourner le moteur au-dessus du ralenti en position 'Drive' sélectionnée alors que le véhicule est immobile. Sélectionnez 'N' ou 'P' pour des périodes prolongées de marche au ralenti.

Accélération accrue
Pour le dépassement de véhicule ou le franchissement de côtes raides, appuyer fermement sur l'accélérateur au-delà de sa course normale.

Surfaces molles
Lorsque les roues patinent, entraîner le véhicule alternativement vers l'avant et l'arrière en sélectionnant alternativement 'R' et 'D' avec une petite puissance moteur.

AVERTISSEMENT : Lors de la sélection de vitesse avec le véhicule à l'arrêt, les freins doivent être appliqués jusqu'à ce que la sélection de vitesse a eu lieu.

Positions du sélecteur de vitesse


Le levier sélecteur et la pédale d'accélérateur commandent le fonctionnement de la boîte de vitesses automatique.

'P' - Parking Lorsque le véhicule est garé, appliquez le frein à main et sélectionnez 'P' pour verrouiller la transmission mécanique. Aucune puissance n'est transmise aux roues arrière.

'R' - Recul Sélectionner uniquement lorsque le véhicule est stationnaire. Le feu de recul fonctionnent avec la sélection de la marche arrière lorsque le contact est mis.

'N' - Neutre Appliquer le frein et sélectionnez 'N' lorsque le véhicule s'immobilise. Aucune puissance n'est transmise aux roues arrière.

'D' - Drive Choisir cette position pour la conduite normale. Les vitesses changeront automatiquement vers le haut et le bas sur les trois rapports en fonction de la vitesse sur route du véhicule et de la position de la pédale d'accélérateur.

'2' - (Deuxième vitesse) - Basse Peut être sélectionnée directement à partir de la position "D" Drive. A choisir lorsque une accélération rapide est nécessaire ou lorsque le frein moteur est requis lors de la descente de pentes raides.

'1' - (Basse vitesse) L'enclenchement de cette vitesse est seulement possible en soulevant d'abord la gachette du sélecteur de vitesses. Il sert à empêcher un changement accidentel de 'D' directement dans '1 '(basse vitesse). Utilisez cette vitesse en montant lentement des pentes raides ou en conduisant lentement sur la neige profonde ou la boue ou des moteurs ou pour obtenir un frein moteur maximum dans les pentes raides descendantes.

Remarque : Le frein-moteur est présent sur les positions '2 'et '1' de la boîte de vitesse.

Overdrive L'utilisation de la 4ème (overdrive) est commandée par le commutateur (A). L'overdrive est débrayé lorsque le voyant vert (5) est allumé. En conduite de croisière sélectionner l'overdrive afin d'économiser le carburant. Toutefois, lorsque vous descendez dans une longue pente, supprimez l'overdrive (voyant vert allumé), de sorte que le frein moteur aide à contrôler le véhicule.

En croisière à faible vitesse ou en montant une pente douce, vous pouvez ressentir un choc inconfortable lorsque les vitesses changent à plusieurs reprises entre 3ème et 4ème. Dans ce cas, supprimez l'overdrive (voyant vert allumé). Lorsque les conditions s'améliorent la 4ème vitesse peut être réenclenchée, voyant lumineux vert éteint.

Attention : Feu vert allumé pour supprimer l'overdrive - Feu vert éteint pour enclencher l'overdrive !



CONSOMMATION DE CARBURANT - Moteurs diesel


Simulation de conduite urbainem.p.g.litre/100km
Manuel32,28,8
Automatique27,310,8
   
Vitesse constante
56 m.p.h. (90 km/h)
m.p.g.litre/100km
Manuel37,17,6
Automatique30,49,3