Taxi Fairway Driver

Maintenance / Entretien

* Clutch and Brake Hydraulic Systems

* Circuits hydrauliques d'embrayage et de frein

CLUTCH AND BRAKE HYDRAULIC SYSTEMS

Clutch fluid reservoir (on manual models only)
Wipe the reservoir body clean and check the clutch fluid is to the level marked on the reservoir body. If additional fluid is required, unscrew the cap (A), remove the anti-surge cup from inside the reservoir and top up to the fluid level mark on the body of the reservoir as necessary. Replace the anti-surge cup; check the vent hole in the cap is clear before replacing the cap.

Brake fluid reservoir
Wipe the reservoir body clean and check the brake fluid level. If the level is below the 'maximum' mark shown on the reservoir body, remove the cap (B) and top up the reservoir with fresh fluid of the correct specification.

The brake fluid level will drop in service as the brake pads and shoes wear. Any substantial loss of fluid should be investigated in case of a possible leak in the brake hydraulic System.

Brake and clutch fluids
Always use a fluid which complies with the specification FMVSS 116 DOT 4.

Do not use any other type of fluid.

CAUTION: Brake fluid will damage paintwork.

Care must be taken always to observe the following points:

  • At all times use the recommended brake fluid.
  • Never leave fluid in unsealed containers. It absorbs moisture quickly and can be dangerous if used in your braking System in this condition.
  • Fluid drained from the system or used for bleeding is best discarded.
  • The necessity for absolute cleanliness throughout cannot be over-emphasized.

Corrective maintenance
Brake fluid performance deteriorates in service. Under normal operating conditions, brake fluid should be changed completely every 48,000 miles (70,000 km), or 2 years whichever is the sooner. If the vehicle is frequently subjected to severe hilly operating conditions involving heavy braking over prolonged periods, the brake fluid should be replaced each year.

All fluid seals in the hydraulic System and all flexible hoses should be renewed at 60,000 miles (100,000 km), or 3 years whichever is the sooner.

At the same time the working surfaces of the pistons and the bores of the master cylinder, front calipers and rear wheel cylinders should be examined and new parts fitted where necessary.

Circuits hydrauliques d'embrayage et de frein

Réservoir du liquide d'embrayage
Essuyer le corps du réservoir et vérifier si le liquide d'embrayage est au niveau marqué sur le corps du réservoir. Si du liquide additionnel est exigé, dévisser le couvercle (A), enlever le bol d'anti-remontée subite de l'intérieur du réservoir et refaire le plein jusqu'à la marque de niveau du liquide sur le corps du réservoir selon les dessins. Replacer le bol d'anti-remontée subite ; vérifier si le trou du couvercle est propre avant de le remonter.

Réservoir du liquide de frein
Essuyer le corps du réservoir et vérifier le niveau du liquide de frein. Si le niveau est au-dessous de la marque "maximum" inscrite sur le corps du réservoir, enlever le bouchon (B) et refaire le plein du réservoir avec du liquide de frein approprié.

Le niveau de liquide de frein chutera lors de l'utilisation du véhicule, notamment pour alimenter les garnitures de frein. N'importe quelle autre perte de liquide, même substantielle doit être étudiée, car une fuite dans le système de freinage est possible.

Liquide de frein et d'embrayage
Employer toujours un liquide qui est conforme aux spécifications FMVSS 116 DOT 4.

N'employer aucun autre type de liquide

ATTENTION : le liquide de frein endommage la peinture.

Prenez soin de toujours observer les points suivants :

  • Employer le liquide de frein recommandé.
  • Ne jamais laisser le liquide dans un récipient non fermé. Il absorbera rapidement l'humidité et il sera dangereux s'il est utilisé dans votre circuit de freinage dans ces conditions.
  • Le liquide qui s'est écoulé du circuit ou qui a été vidangé est à jeter.
  • Il y a tout lieu de rappeler la nécessité d'une propreté absolue.

Maintenance corrective
La qualité du liquide de frein se détériore à l'usage. En fonctionnement normal, le liquide de frein doit être changé totalement tous les 48,000 miles (70.000 kms), ou au bout de 2 ans tout au plus. Si le véhicule est fréquemment soumis à des conditions de circulation difficile impliquant un freinage lourd, fréquent et prolongé durant de longues périodes, le liquide de frein doit être remplacé tous les ans.

Tous les joints du circuit hydraulique et tous les tuyaux flexibles doivent être remplacés à 60.000 miles (100.000 kms), ou au bout de 3 ans tout au plus.

En même temps, les surfaces de fonctionnement des pistons et les alésages du maître-cylindre, des étriers avant et des cylindres de freins arrières doivent être examinés et des pièces neuves montées lorsque c'est nécessaire.