Taxi Fairway Driver

Maintenance / Entretien

* Valve Rocker Clearance

* Jeu des culbuteurs

VALVE ROCKER CLEARANCE

Checking and adjustment of valve clearances should be made whilst the engine is warm, having first removed the air cleaner and engine rocker cover.

Set No. 1 cylinder at top dead centre on its compression stroke and check, and adjust where necessary, valve clearances at 1, 2, 3, and 6.

Set No. 4 cylinder at top dead centre on its compression stroke and check, and adjust where necessary, valve clearances at 4 5, 7, and 8.

Intake and exhaust valve clearances are identical at 0.35mm (0.014ins). Torque locknuts for adjusting screws to 14-18 Nm (1.4-1.8 Kg m) (10-13 lbs ft).

Clean the rocker cover gasket sealing face and renew gasket if it is damaged. Refit the rocker cover and air cleaner.

 

JEU DES CULBUTEURS

Le test et le réglage du jeu des culbuteurs devraient être faits tandis que le moteur est chaud, et après avoir enlevé d'abord le filtre à air et le couvre culbuteurs.

Placer le cylindre N 1 au point mort haut de sa course de compression et vérifier et régler si nécessaire le jeu des soupapes des culbuteurs 1, 2, 3 et 6.

Placer le cylindre N 4 au point mort haut de sa course de compression et vérifier et régler si nécessaire le jeu des soupapes des culbuteurs 4, 5, 7 et 8.

Les jeux des soupapes d'admission et d'échappement sont identiques à 0.35mm (0.014 Ins). Serrer à la clé dynamométrique les contre-écrous avec un réglage à 14-18 nanomètre (1.4-1.8 Kg m) (10-13 lbs ft).

Nettoyer le joint du couvre culbuteurs et le remplacer s'il est endommagé. Remonter le couvre culbuteurs et le filtre à air.